Keywords

Je bent hier:
< Alle Onderwerpen

Keywords kan worden vertaald naar zoekwoorden. Dat zegt eigenlijk al wat het is: de woorden die woorden gebruikt in zoekmachines om iets ‘op te zoeken’. Het is dan ook belangrijk dat jouw website de woorden waarop je gevonden wil worden bevat. Let wel: in het verleden kon je een pagina helemaal volstoppen met keywords en daar een goed resultaat mee behalen, in deze tijd werkt dit averechts en kost het je notering in de zoekmachine.

Hoe kies ik mijn keywords?

Allereerst is het belangrijk om te bepalen waar je op gevonden wil worden. Wat lever jij? Wat doet de concurrentie?

Als je echt goed voor de dag wil komen moet je onderzoek naar je keywords gaan doen. Je gaat dan in feite een lijst maken met synoniemen voor de door jou gekozen keywords. Zo kun je een schifting maken en inzien welke keywords het waard zijn om mee aan de haal te gaan.

Er zijn verschillende soorten keywords: shorttail, longtail en LSI keywords.

Vorige Keyword density
Volgende Landingspagina
Inhoud