Neuromarketing

Je bent hier:
< Alle Onderwerpen

Neuromarketing is een vorm van marketing waarbij er gebruik gemaakt wordt van neurowetenschap, of te wel de werking van onze hersenen. Met name de vraag hoe een persoon tot de beslissing komt om een aankoop te doen speelt een centrale rol in de neuromarketing. De zogeheten koopknop wordt vaak genoemd: men doelt dan op de nucleus accumbens, wat een genots- of beloningscentrum is in ons brein. Dit centrum speelt een belangrijke rol bij bijvoorbeeld verlangen en bevrediging. Hieronder gaan we er nog even wat dieper op in, want er valt meer te vertellen over hoe ons brein werkt.

3 breinen?

Misschien heb je er wel eens van gehoord: ons brein is op te delen in 3 delen: 

  • Het reptielenbrein: de hersenstam. Primaire behoeften zoals overleving en lust komen hier vandaan. 
  • Het zoogdierenbrein:  het deel wat om de hersenstam heen zit. Hier bevinden zich onze emoties: pijn en plezier als de twee uitstekende vormen.
  • Het menselijke brein: ook wel ons bewustzijn. Hiermee denken we, plannen we en maken we beslissingen.
Vorige Native Marketing
Volgende Niche Marketing
Inhoud