Een domeinnaam kiezen

Je bent hier:
< Alle Onderwerpen

In dit artikel bespreken we hoe je keuze voor een domeinnaam het beste tot stand komt. Je domeinnaam is datgene wat je bovenin je scherm in de witte balk invult om naar een website te gaan. In ons geval is dat via-media.nl. Wij hebben er dus voor gekozen om de naam van ons bedrijf als domeinnaam te nemen.

Laten we maar met de deur in huis vallen: jouw domeinnaam hoeft niet per se de zoekwoorden te bevatten waar je op gevonden wil worden. Vroeger zag je nog heel vaak dat men dat wel deed, als een bedrijf televisies verkocht dan nam men bijvoorbeeld het domeinnaam ‘televisiekopen.nl’. Google kijkt steeds minder naar de zoekwoorden op zich, en steeds meer of de inhoud van jouw website datgene is wat de bezoekers nodig hebben (relevante content).

De volgende zaken zijn van belang bij het kiezen van jouw domeinnaam:

– De naam past bij de inhoud van jouw website

– Makkelijke naam, dus niet te lang en ingewikkeld

– Een sterke naam (die blijft hangen bij de bezoeker)

– Waar je zelf achter staat

Vorige Editorial
Volgende Evergreen content
Inhoud