SEO

Je bent hier:
< Alle Onderwerpen

Een veel gebruikte term op het gebied van gevonden worden op zoekmachines is SEO of Search Engine Optimization. Kort gezegd betekend SEO alle activiteiten die worden ondernomen om je website beter vindbaar te maken voor zoekmachines (zoals Google).

Je wilt met SEO dat jouw website zo hoog als mogelijk is bij de zoekresultaten tevoorschijn komt. Belangrijk om hierbij te vermelden is dat betaalde zoekresultaten (ook wel SEA) meestal hoger staan dan organische zoekresultaten (voortkomend uit SEO). De beste resultaten haal je vanuit een combinatie van SEO en SEA.

Wat is SEO niet?

In het verleden zag je dat men bij een website de termen waarop men gezocht wilde worden massaal liet terugkomen op de pagina’s van de website. Het ging destijds dus louter om hoe vaak bepaalde woorden op een website voorkwamen.

Inmiddels is Google een stuk slimmer geworden en heeft men met algoritmes de zoekmachine ingericht op relevante content. Men wil dat als iemand zoekt op een onderwerp ook de inhoud krijgt waar men het meest aan heeft. Zeker nu voice search steeds meer een plek veroverd in ons dagelijks leven is het belangrijk om met jouw website antwoord te geven op vragen die relateren aan jouw werkveld.

Welke factoren spelen een rol bij SEO?

  • De leesbaarheid en relevantie van jouw content (met daarin ook de juiste keywords)
  • De techniek van jouw website (snelheid, veiligheid etc.)
  • Links binnen en buiten jouw website (backlinks en interne links)
  • Social Media (jouw populariteit op Social Media)
  • Het actief onderhouden van je website (inclusief blogs)
  • De Rankbrain van Google
Vorige SEA
Volgende SEO of SEA?
Inhoud