SEO & ONLINE MARKETING

Gevonden worden in de digitale jungle
IK WIL GRAAG KENNISMAKEN

SEO

SEO oftewel Search Engine Optimization is een kreet die je veel hoort. Deels terecht wordt hierbij vaak gedacht aan het schrijven van goede teksten en het gebruik van de juiste keywords. Dit is zeker erg belangrijk, maar er komt meer bij kijken. Zeker ook het technische stuk achter de website heeft een grote invloed op de vindbaarheid in Google. Zaken zoals traagheid van laden, slechte leesbaarheid en slecht geschreven codes kunnen uw vindbaarheid nadelig beïnvloeden. Daarom adviseren wij ook om bij de beste hostingproviders uw website te hosten. Indien u dit wilt kunnen wij het ook voor u uitvoeren. Meer informatie hierover kunt u lezen onder Hosting en Design.

Voor SEO kijken wij dus naar zowel de teksten en de juiste keywords, backlinks, online aanwezigheid, social media, als naar de technische kant van de website. Aan de hand van uw doelen maken we een plan en als u akkoord bent gaan we aan de slag. We houden de lijnen kort en houden u op de hoogte van de vorderingen middels uitgebreide rapporten.

Over onze precieze aanpak is veel te vertellen. Binnenkort zullen we een uitgebreider verhaal neerzetten over onze samenwerkingen en mogelijkheden, maar de belangrijkste zaken willen we alvast vermelden:

 

RankingCoach

Al geruime tijd hebben wij getest met het softwarepakket van RankingCoach en zijn wij een enthousiaste reseller geworden. We maken ook gebruik van hun software in ons dagelijkse routines voor onze klanten en met succes. RankingCoach levert een online softwarepakket waarmee u stap voor stap wordt meegenomen in de wereld van SEO, Online Marketing en Social Media. Met behulp van opdrachten werkt u zelf aan de verbeteringen op uw website.

Voor de echte doe-het-zelvers kunnen wij voor u een account aanmaken. U krijgt dan, voor hetzelfde maandbedrag van wat u normaal voor een enkele site bij RankingCoach zou betalen, bij ons dan als extraatje de voordelen van een groter abonnement.

  • 100 zoekwoorden ipv 25
  • 10 locaties ipv 3
  • 10 concurrentenvergelijkingen ipv 3

En dat voor slechts € 24,95 per maand. En als bijkomend voordeel: wij kunnen met u meekijken en dan ook meedenken en helpen indien dit nodig is.

Bent u enthousiast geworden, maar u beschikt niet over de benodigde kennis en/of tijd? Dan kunnen wij het ook voor u uitvoeren. U krijgt dan wekelijks of maandelijks een overzicht gemaild met de vorderingen aan de site en ziet u direct de resultaten in een overzichtelijk rapport.

Ik wil meer weten

Google Analytics – Google Adwords

Ook Google Analytics en Google Adwords mogen niet ontbreken in ons aanbod. Wij integreren dit op uw website en verzamelen zo waardevolle informatie over uw bezoekers en trekken met gerichte campagnes bezoekers naar uw online verkoopkanaal.

Wat is het nut van Google Analytics?

GA geeft inzicht in het gedrag van de bezoekers op uw site. U kunt o.a. antwoord krijgen op de onderstaande vragen:

  • Waar komen de bezoekers vandaan? Welk land, provincie en plaats wordt bijgehouden.
  • Wat voor apparaat gebruiken ze om uw site te bekijken? Is dat een PC, tablet of smartphone?
  • Welke schermresoluties worden gebruikt? Daar kan de site op worden aangepast
  • Wat doen ze op uw site? Waar komen ze binnen en waar gaan ze naar toe?
  • Wanneer komen ze op uw site? Is dat in de ochtend, middag of avond? Erg belangrijk om te bepalen wanneer artikelen worden gepubliceerd
  • Zie welke pagina’s en onderwerpen niet worden bekeken of bezocht
  • Hoe lopen de conversies? Worden doelen (bijvoorbeeld invullen van een contactformulier) gehaald?

Allemaal redenen om Google Analytics te gebruiken op uw site.

5 Redenen waarom een bedrijf Google Adwords in zou moeten zetten

1. AdWords is schaalbaar

Een groot voordeel  van AdWords is de schaalbaarheid. Als een campagne in AdWords winstgevend is, maar in budget wordt beperkt, is er geen reden om het budget niet te verhogen. Door het budget te verhogen zullen je conversies en omzet direct toenemen.

2. AdWords is meetbaar

In vergelijking met traditionele platformen zoals TV, is online marketing goed meetbaar. De mogelijkheden van AdWords zijn enorm uitgebreid en met behulp van Google Analytics kan er precies worden achterhaald wat bezoekers doen nadat ze op een advertentie hebben geklikt. Hierdoor is de winstgevendheid van AdWords goed te bepalen.

3. AdWords levert meestal sneller resultaat dan SEO

Voor nieuwe websites kan het maanden duren om resultaten van SEO terug te zien. Door de concurrentie op de organische plekken hebben nieuwe websites vaak te weinig autoriteit om op interessante termen bovenaan te komen.

4. Je concurrenten gebruiken AdWords

Er zijn veel bedrijven die gebruikmaken van Google AdWords. De kans is dan ook groot dat één of meerdere concurrenten vindbaar zijn op de advertentieplekken in de resultaten van Google (bovenste drie resultaten en de blokken aan de rechterkant). Als je hier niet tussen staat, is het simpelweg niet mogelijk om op deze plekken de concurrentie aan te gaan.

5. AdWords haalt verkoopgerelateerde klikken binnen

Er zijn genoeg mensen die stellen dat er niemand op de advertenties in Google klikt. Echter blijkt dit niet de realiteit te zijn. Uit onderzoek blijkt namelijk dat advertenties bij zoekopdrachten met een commerciële intentie twee van de drie klikken binnenhalen. Als je AdWords niet inzet loop je in dit geval dus al meer dan 60% van je potentiële bezoeken mis.

Voor dit alles geldt uiteraard ook dat we het niet alleen voor u kunnen installeren, maar ook uitvoeren en bijhouden. Samen kijken we naar de mogelijkheden die er zijn en stellen dan een plan op. Als we dit hebben gedaan en u bent akkoord dan gaan we direct aan de slag en houden u op de hoogte van de vorderingen. Samen bespreken we dit op reguliere basis en stellen doelen bij indien nodig.

Ik wil graag met jullie om de tafel